tirsdag 9. januar 2018

Ingenting blir som før 
av Hans Petter Laberg

Markus er snart ferdig på ungdomsskolen. Han bor sammen med mor, far og en yngre bror. I tillegg har han en eldre bror, Victor, som han ikke har hatt kontakt med på lenge. Victor er kriminell, og foreldrene har kastet han ut av hjemmet. Da Markus var liten, hadde de to brødrene god kontakt, og Victor tok seg av han. Markus savner storebroren sin, og etter en dramatisk hendelse på skolen, tar Markus kontakt med Victor.

Boka forteller om en helg mot slutten av tiende klasse. Markus blir med Victor på en biltur som ikke går helt som planlagt. Vi blir også med på en fest der Markus treffer Sara, ei jente som også har utfordringer i familien.

Fra baksideteksten:

Jeg liker ikke at ting forandrer seg. Jeg kan ikke huske at forandring har gjort noe som helst bedre. Storebroren min, Victor, forandret seg, og nå er det så lenge siden jeg har snakket med ham at jeg ikke veit om jeg kjenner ham lenger. Jeg kan bare huske hvordan han var før, da han var en helt annen person. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar